פרק 59 | השאה מעליב את ההונגרים | עם אור-אל ביילינסון

היום, 4 בפרוורדין 1399 או 2579, אתם פוגשים סוף סוף את אור-אל בילינסון שהשיק לרגל הסגר את פודקסט מזרח אירופה – "אתם בהסגר ואני חופר". חשבתי שנדבר על מלחמות איראן-רוסיה, אבל בסוף יצא שדיברנו על נאצר א-דין שאה קאג'אר בהונגריה!


דיברנו על

הקאג'ארים – השושלת הכושלת. קצת על מלחמות איראן-רוסיה, קצת על המהפכה החוקתית ועל החוקה האיראנית שבאה בעקבותיה, והרבה על הביקור של נאצר  א-דין שאה קאג'אר בבודפשט.

השווינו שפמים

פרנץ יוזף הצעיר:

נאצר א-דין שאה:

עצמת א-דולה, בתו של נאצר א-דין שאה:


פרנץ יוזף הבוגר:


הטיול של נאצר א-דין שאה קאג'אר לבודפשט

ולענייני מנהלה

בין הקלטת ענייני המנהלה לבין עליית הפוסט אני אמורה להקליט פרק ראשון בפודקסט/Vlog עם חבר. רצינו להקליט ב-1 בפרוורדין וכל יום היה בלת"מ אחר, בואו נראה שזה קורה. מקווה להכריז על השקתו כבר בסוף הפרק הבא!

הפודקסט יהיה באנגלית ויעסוק בהתמכרויות, לגמרי לא קשור לאיראן (כלומר יש המון מכורים לסמים באיראן, אבל אני לא רואה איך זה משתלב בתוכנית שלנו שם). אני המנחה הצאחית והוא בעל הידע והניסיון. זה מיועד בעיקר לאנשי מקצוע, הורים ובני נוער, כשהמטרה הכפולה היא הבנה יותר טובה גם לצורך טיפול וגם – בעיניי בעיקר – לצורך מניעה. כשיעלה אני אעלה לינק מכאן ואשמח עד מאוד לעזרתכם בהפצה.

וחוץ מזה, הרגיל…

את תודתכם על איראניום מועשר אפשר להביע בהצטרפות לפטריאון של איראניום מועשר. פטרונים מקבלים – לפי גובה התמיכה – חומר גלם לפני כולם, פרקים מיוחדים שאי אפשר להעלות ברבים או הרבה לפני שהם עולים ברבים, עם או בלי הטקסט, וכשאפשר – גישה לווידאו לייב של ההקלטה. בפרק הזה, למשל, אור-אל ואני הקלטנו יותר משעתיים, שמהן הפרק הוא כשעה ועשרים, ופטרוני מדרגות הגלם קיבלו את ההקלטה המלאה, גם באודיו וגם בווידאו, והאמת היא שהיא ממש מעניינת (הווידאו לא מעניין 10 דקות ראשונות, תריצו לרגע שאנחנו מתיישבים מול המסך עם תה).

הפטרונים גם יקבלו את הקלטות השיעורים של האיראניים מבין הקורסים, כפרקי פודקסט להאזנה בלבד (למרות שהתמונות זה הדבר הכי חשוב), אבל מכיוון שאנשים משלמים על הקורסים האלה, אז לא אוכל לפרסם אותם ברבים.

עוד דרך להביע את הערכתכם היא לקנות לי באופן חד פעמי כוס קפה או שתיים או שלוש או חמש או שלושים, ב- www.ko-fi.com/thamar 

עד כאן הבעת תודה פשוט לשם הבעת תודה. חוץ מזה אפשר לקנות ספרים בהוצאת זרש ולהמליץ לחבריכם לעשות כמוכם, להזמין אותי להרצאות פרונטליות לזמנים טובים יותר, דרך אנסטסיה, אצלי – הרצאות עם ערך. בינתיים אתם יכולים פשוט להפיץ את התכנים החינמיים שלי, כי גם אותם הגברתי הרבה יותר, ואז כשייגמר הסגר אוכל לקבל יותר הרצאות.

אם אנחנו כבר בנטוורקינג, אז סיימתי קורס דירקטורים בלהב, שזה הקורס הכי נחשב (קיבלתי המלצה מאחד מכם שהוא מנכ"ל של חברה גדולה ששולח לשם בכירים אצלו), אז אם יש לכם רעיון לדירקטוריון שיכול להפיק תועלת מדירקטורית עם רקע בחינוך, במקורותינו ובמזרח תיכון או בכל כישור אחר שאתם יודעים שיש לי – שלחו להם את עמוד הוויקיפדיה שלי (אפשר גם בפרסית) עם המלצה לגיוס 🙂

והכי מרגש – קורסים מקוונים

עכשיו לכבוד הסגר הקורונה, שדחה לי הכנסות רבות מהרצאה סגורה, שתי הרצאות פתוחות וטקס חתונה של שני חתנים אהובים שנחתו ישר לבידוד, ולכבוד אותו הסגר שגורם לאנשים לא לצאת מהבית, אני לא רק מחייה את הפודקסט ומשיקה חדש, אלא גם משיקה שלוש סדרות של הרצאות מקוונות: סיור ערי בירה באיראן – נתתי את הווידאו להרצאת המבוא שלה בשבוע שעבר, ואמש הייתה הרצאת הפתיחה – נחתנו בטהראן. בשבוע הבא ניסע לאצפהאן, ובדרך נעבור גם בקם כדי לראות את מוקד ההפצה של הקורונה באיראן.

ההרצאות בזמן אמת מתקיימות בימי א' בין 17:00-18:00, והתלמידים הרשומים מקבלים גם גישה להקלטה אחרי השיעור.

מבוא לבלשנות – הנה הרצאת המבוא למבוא לבלשנות:

 

הקורס עצמו נפתח מחר, שלישי, בשעה 21:00 (כי אחד התלמידים עובד בעבודה חיונית וטרם נכנס לבידוד בעקבות חשיפה), וגם כאן התלמידים מקבלים גישה להקלטה אחרי השיעור.

הנה הרצאת המבוא לאיראן הטרום אסלאמית.

הקורס עצמו יתקיים חמישי בשעה 17:00-18:00 עד סוף הקורונה, וקצת יותר מאוחר בערב אחרי שהחיים יחזרו למסלולם, אם זה יקרה תוך פחות מ-12 שבועות (גם סיור ערי הבירה, אגב).

הסילבוסים של הקורסים נמצאים כאן:
סיור ערי בירה,
מבוא לבלשנות,
איראן הטרום אסלאמית.

אפשר עדיין להירשם ולהמליץ לאחרים גם להירשם! ההרשמה היא פר מסך, כך שאפשר עם "מנוי" אחד לצפות כל המשפחה. הנה הלינק להרשמה לקורסים המקוונים 

את שלוש ההרצאות אתם מוזמנים מאוד לשתף, ורק שתדעו לכם שלמדתי המון בשבוע הרצאות המבוא, והשיעורים עצמם מועלים ברמה יותר גבוהה…

שלחתי למשרד החינוך שאילתא איך לעשות את זה מוכר לגמול השתלמות – אני יודעת שבעבר פשוט שלחנו סילבוס מפורט וקו"ח שלי וקיבלנו הכרה בקורס הפרסית המקוון לגמול השתלמות, אני בטוחה למדיי שאפשר לעשות את זה גם עם הסדרות האלה (צריך לבדוק מבחינת מספר שעות ואולי לעשות כמה שיעורי השלמה ומבחן).

הפיצו נא את הרצאות המבוא לכל עבר! טיפ להפצה עם חשיפה יותר יעילה: לכתוב כמה מילים לפני. טיפ לחשיפה ממש ממש יעילה: שהמילים האלה גם יהיו גועליות (כלפיי או כלפי קבוצות שלמות באוכלוסייה) או לפחות שנויות במחלוקת.

זהו, אז נראה לי שכיסינו הכול:
הצטרפו לפטריאון כדי שאוכל להמשיך לאורך זמן וגם כדי לקבל את חומרי הגלם, קנו לי קפה כדי להביע את הערכתכם נקודתית, רכשו ספרים והמליצו לחבריכם גם, הזמינו הרצאות פרונטליות והמליצו למנהלות הרווחה שלכם, והצטרפו והפיצו לחבריכם את ההרצאות המקוונות.

השיר של קיוסק

זה באנגלית, אבל לרגל סגר הקורונה מתבקש לשים את השיר I shall be released

ולפינתנו האהובה – תקציר הפרקים הבאים!

הפעם ממש קצר, עד סוף העשירייה המובטחת, שאני מתכננת להעלות שבוע אחרי שבוע אחרי שבוע. אחר כך אלוהים גדול…

פרק 60 העגול חייב להיות כמובן עם יקיר הפודקסט אורי גולדברג – אנחנו עוד חייבים לכם את ציר הזמן 4 אחרי שלא הצלחנו למצות את הזמן בציר הזמן 3. שלחתי לגל"צ הצעה לקחת אותנו להגיש ציפורי לילה (אפילו חשבתי על שם – ציפורי לילה מחפשות נפט, כי אנחנו חופרים), אבל נכון לעכשיו לא קיבלנו תשובה. יכול להיות שהפרק יהיה באנגלית, כדי שגם התורם שלנו יוכל להבין.

ואתם כבר יודעים שפרקים שמסתיימים ב-1 חייבים להיות קרוסאובר עם דברי הימים – הסכת על המקרא והמזרח הקדום של ד"ר אילן אבקסיס, אז בפרק 61 נדבר – שוב באנגלית, כדי לשלוח לתורם, על מלחמת איראן-עראק שנמשכת כבר – רוצים לנחש כמה? כמעט 4500 שנה, וזה רק מהתקופה המתועדת.

ואז תיגמר העשירייה, אבל אני לא חושבת שעוצר הקורונה ייגמר. פרק 62 יהיה השמע משתי הרצאות המבוא של הקורסים המקוונים – סיור ערי בירה באיראן ומבוא לאיראן הטרום אסלאמית, בחול המועד אשוחח עם דיוויד ניסן על ילדותו באיראן, על הקהילה העראקית ועל פעילות בניית הגשרים שלו. ואחר כך נראה, היו לי המון תוכניות לתוכניות לפני שעול הפרנסה חיסל את הפודקסט…

אז תודה על ההרשמה לקורסים המקוונים, תודה על הפצתם, תודה על ההזמנות להרצאות, על קניית הספרים, תודה לתורם האלמוני, תודה ענקית לכל פטרוניי ובמיוחד ליוחאי בן עמי, ותודה על הקפה – אנשים עדיין קונים לי קפה אחרי ששומעים את פרקי העבר, והוא טעים, נעים ומחמם לב.

 

 

 

תגובתך