פרק 18 | כלכלת איראן ועדכון מונדיאל

היום, יום שני ה-21 בח'רדאד 2577 לעליית כורש הגדול, 1397 להג'רה של מחמד, יש לנו מעין קרוסאובר (פרק משותף) עם הפודקאסט חיות כיס של כאן כלכלי. לא בדיוק קרוסאובר, כי אני מביאה את כל השיחה, ובפרק 70 של "חיות כיס" (על כלכלת איראן) היו רק כמה דקות ממנה.

Iranium 018 10K rial sandis and books

עם שטר שקיבלתי מיונתן ילון, מחבר הספר הקורע "המלך צ'ינגיס הראשון"

בעדכון המונדיאל

הפעם הבאתי קטעים מהשיחה עם שי לוי (השיחה במלואה תהיה בספיישל המונדיאל בפרק הבא) שעוסקים במשחק הקרוב, נגד מרוקו, וגם טיפ לשדרני כדורגל שרוצים לדבר על השחקן האיראני עם השם הכי קשה, בלי לפדח את עצמם.

ויצא לנו לדבר גם על ענייני סונה-שיעה-אמאמים, שאם אתם לא מבינים אותם זה סימן שלא האזנתם לפרק 15 עם אורי גולדברג, על האסלאם השיעי.

כלכלת איראן – אמ;לק

מן הפח אל הפחת ומן הפחת אל הת…

הפרופסור והמשורר

בתוכנית של חיות כיס שאול אמר שאני מגדירה את מצטפא באדכובהא'י כמשורר הלאומי של איראן, ולא הבנתי איך זה בדיוק קרה. ואז ערכתי את השמע, והבנתי איך זה קרה. אז הבהרה: מצטפא באדכובהא'י מתמחה בפרשנות של חאפט' על פי הקוראן, וחאפט' הוא משוררנו הלאומי. באדכובהא'י, עם כל הכבוד, ויש המון כבוד, צריך לעבור עוד כברת דרך ארוכה כדי להיות חאפט'…

hafez and Badkoobei איראניום מועשר, כלכלת איראן

יש דמיון מסוים, לא?

אגב, מיד אחרי הקטע שהשמעתי, באמצע מחיאות הכפיים, מספר פרופ' באדכובהא'י שהוא כתב צוואה לפני שבא לערב הקראת השירה.

הבטחתי לכם כמה וידאואים:

הווידאו של הבחורה עם הנקאב האדום, שהגיע אליי מכמה מקורות: במסנג'ר, בטלגרם, בווצאפ… אז העליתי אותו עם כתוביות, שגם אתם תוכלו ליהנות:

איש הדת הזה מחזיק שלט שאומר "הלוואי שגם לנו היה יום של תמיכה בעם האיראני הנדכא" (ראיתי את זה לראשונה על הקיר של ד"ר רז צימט)

בפודקאסט דיברתי על כמה וידאואים, ועכשיו אני רואה שיו-טיוב מלא בהם! הנה לקט עם כתוביות שהכנתי במיוחד בשבילכם (אני ממש טובה אליכם!)

האפליקציה نذری‌یاب nazriyab למציאת סעודת המצווה הקרובה לביתך (אני ממש לא אחראית למה שקורה אם אתם מורידים את זה!)

השיר של קיוסק שבחרתי הוא "זו הייתה אשמתי". זה שיר שהוא מונה בו את כל הדברים הרעים בעולם ובאיראן: השלום בידי אבו-מאזן? זו הייתה אשמתי. האבטלה, מחירי הנפט והרחובות החשוכים – זו הייתה אשמתי. וגם הקיץ החם והחורף הקר.

הווידאו הזה מוקדש ללוחמי התנועה הירוקה.

ענייני מנהלה

יש לנו גם עמוד פייסבוק וגם קבוצה סגורה למאזינים, אם טרם הצטרפת – זו הזדמנות מצוינת!

כמו כן, אם אהבת, אני מרשה לך לשתף עם איזו מילה טובה. אם לא אהבת – אפשר לשתף עם איזו מילה רעה, פרסום זה פרסום. רוצה להביע את הערכתך לכל מה שאני עושה בשבילך ובשביל המאזינים האחרים? למה רק לשמוע על כלכלת איראן כשאפשר ממש להשתתף בכלכלת תמר! אפשר לעשות זאת במגוון דרכים: לרכוש ספרים של הוצאת זרש, ולעודד את החברים לעשות כמוך, וגם להמליץ למנהלת הרווחה או לוועד העובדים אצלכם לרכוש מאיתנו ספרים או שוברים כמתנות חג ויומולדת. אפשר לשלב עם שוקולד של יער הקקאו.

הדרך השנייה היא להזמין אותי להרצאות למסגרות שמשלמות היטב, והדרך השלישית היא פשוט לקנות לי קפה, תודה לאלה שכבר קנו לי קפה – היה טעים, מעורר ומחמם-לב!

תקציר הפרקים הבאים

פרק 19 (18.6) הוא ספיישל מונדיאל! שיחות עם שרון אחדות ושי לוי, שני אוהדים שרופים של הכדורגל האיראני, ושי גם יביא קולות ממשחק איראן-מרוקו ב-15.6!

בפרק 20, ב-25.6, נארח את קווין לים מאוניברסיטת ת"א לשיחה על מדיניות החוץ של איראן עם הקישורים הנחוצים למה שיהיה אקטואלי. לא לדאוג – קווין מדבר עברית היטב למרות שאינו יליד הארץ!

ופרק 21, ב-2.7 הוא הקרוסאובר השני בסדרת הפרקים המשותפים עם הפודקאסט של התנ"ך עם ד"ר ליאורה רביד ודברי הימים – הסכת על התנ"ך והמזרח הקדום עם ד"ר אילן אבקסיס, שגם קרא את הקרדיטים היום ישר והפוך! הפרק יעסוק בדריווש הגדול, שסיפור עלייתו לשלטון הוא בין הסיפורים האהובים עליי!

בפרק 22, שיעלה ב-9.7 נארח אורי גולדברג ונמשיך לדבר על השיעה, הפעם נתמקד בשיעה בימינו ובמענה לשאלות ששאלו בקבוצת הפייסבוק אחרי ההקלטה הקודמת.

ופרק 23 (16.7) יהיה פרק לשוני בעקבות שאלתו של המאזין יעקב לויפר – אתם מוזמנים לשלוח לי עוד שאלות!

פרק 24 (23.7) יהיה קרוסאובר עם הפודקאסט "שרת התרבות", של עידו קינן, שזה משעשע כי יוצא שעידוק עושה קרוסאובר עם עצמו. כנראה נדבר על אתרים ויוזרים עבריים של הרפובליקה האסלאמית, עם הרבה אינסרטים משעשעים, אבל זה עדיין לא סגור.

בפרק 25 (30.7) אדבר עם סיוון ברלין ואולי גם הושנג באבאא'י על… פופ איראני בשנות השמונים! סיוון כבר מכינה פלייליסט 🙂

וזכרו – כל תוכנית היא בסיס לשינויים!

2 מחשבות על “פרק 18 | כלכלת איראן ועדכון מונדיאל

תגובתך