פרק 19 | ספיישל מונדיאל!!!

הידד! היום, ה-28 בח'רדאד שנת 2577 לעליית כורש הגדול ו-1397 להג'רה של מחמד, יש לנו עוד פרק לבקשת מאזין! והפעם אחז ישראלי, שאתגר את תפיסת ה"כל תוכנית היא בסיס לשינויים" והציע לי לעשות ספיישל מונדיאל. פרסמתי פוסט בקבוצת הפייסבוק סימן שאתה פרסי, ותוך חצי שעה כבר היו לי שני מרואיינים שלא יכולתי לבקש טובים מהם. בשתי התוכניות האחרונות נתנו עדכונים קצרים מתוך השיחות המקדימות. העדכונים לא ייכנסו לתוכנית הזאת אז תקשיבו שם – בפרק 17 עם שרון אחדות ובפרק 18 עם שי לוי.

איראניום מועשר, מונדיאל, איראן-מרוקו

הכרטיס (הבלתי מנוצל 🙁 ) של שי למשחק איראן-מרוקו

והנה אנחנו לפני החנות של שרון – אופנת טוטי, שאול בר 2 בת-ים צמוד לארומה. אתמול בערב, הוא גם מיהר לבת מצווה (מזל טוב ליהי!) וגם רצינו להקליט את החלק האחרון של ספיישל המונדיאל, וכל זה בזמן שהחנות פתוחה. אז עשינו לו מרפי חיובי, והיו מלא לקוחות. מי ייתן והפרק הזה יביא לו עוד לקוחות בזמנים פחות לחוצים! יש לו מבחר ממש מרשים של בגדים ונעליים לגברים, גם ספורטיבי וגם מחויט, כדאי לכם.

אופנת טוטי, שאול בר 2 בת-ים. החנות של שרון אחדות. תקנו ממנו!

שי זה זה שאין לו מראה איראני, ושרון זה זה שלבוש מחויט. קל לזהות 🙂

מקורות – רשימה חלקית

קבוצות טלגרם ופייסבוק ששווה לעקוב אחריהם אם אתם אוהדי כדורגל איראני ודוברי פרסית (המלצות של שרון):

חדשות המונדיאל בפייסבוק

בטלגרם – @Mokhatabb

ואם אתם לא דוברי פרסית (המלצות של שי):

עמוד הפייסבוק של הנבחרת הלאומית

סוכנות הידיעות תסנים באנגלית

עמוד הספורט של פארס ניוז

עמוד הספורט של טהראן טיימז

דיברנו על:

תרגומי מכונה, כמו זה

על פרספוליס ואסתקלאל (שרון אדום, שי מתעניין רק בנבחרת הלאומית)

persepolis esteghlal איראניום מועשר מונדיאל דיברנו על כמה שחקנים. מהשיחה, וגם בגלל קשיי ההגייה של הישראלים, הכנתי פוסט שהתפרסם בבלוג של המרכז האקדמי שלם עם תמונות, איותים והוראות הגייה, וגם סרטון וידאו להגייה נכונה של כל שמות שחקני נבחרת איראן למונדיאל (הנה גם לינק). ראיתי את המשחק בכאן 11 והתמוגגתי!

קובץ הגייה שנשלח לעיתונות + תמונות השחקנים. קליק להגדלה.

 

 

 

בינתיים טארמי עשה בעיות שנדבר עליהן כבר בספיישלים של לפני גביע אסיה, וצ'שמי נפצע ולא יוכל להמשיך לשחק במונדיאל הזה 🙁

נשים וכדורגל

אוהדות כדורגל שמתחפשות לגברים

נילופר ארדאלאן, שהבקיעה את הגול החשוב ביותר לטובת נשות איראן (וגם משחק מילים, כי נילופר זה הפרח נופר, ולהבקיע שער זה אותו פועל כמו לפרוח. ככה זה כשפרח זה גֹּל ופועל העזר המתאים בשני המקרים הוא זַדַן "להרביץ, לעשות פעולה קצרה").

פרקים קודמים שהזכרנו

פרק 13 עם הולי דגרס, ופרק 16 עם מקס מלאקנד

תגובות למשחק

קישור לווידאו של יורש העצר, והתמונה המהממת של רוחאני:

השיר של קיוסק שרציתי לשים – ימים קצרים – הוא 7 דקות. ויתרתי עליו כי ריחמתי עליכם – הפרק כבר ממילא מתקרב לשעתיים. אבל קחו אותו כאן. הוא מדבר על פרחים (גּוֹל), וגם יש בו שורה שאסתקלאל הפסידה לנפט (שזו מילה פרסית).

ענייני מנהלה

יש לנו גם עמוד פייסבוק וגם קבוצה סגורה למאזינים, אם טרם הצטרפת – זו הזדמנות מצוינת!

כמו כן, אם אהבת, אני מרשה לך לשתף עם איזו מילה טובה. אם לא אהבת – אפשר לשתף עם איזו מילה רעה, פרסום זה פרסום. רוצה להביע את הערכתך לכל מה שאני עושה בשבילך ובשביל המאזינים האחרים? למה רק לשמוע על כלכלת איראן כשאפשר ממש להשתתף בכלכלת תמר! אפשר לעשות זאת במגוון דרכים: לרכוש ספרים של הוצאת זרש, ולעודד את החברים לעשות כמוך, וגם להמליץ למנהלת הרווחה או לוועד העובדים אצלכם לרכוש מאיתנו ספרים או שוברים כמתנות חג ויומולדת. אפשר לשלב עם שוקולד של יער הקקאו.

הדרך השנייה היא להזמין אותי להרצאות למסגרות שמשלמות היטב, והדרך השלישית היא פשוט לקנות לי קפה, תודה לאלה שכבר קנו לי קפה – היה טעים, מעורר ומחמם-לב!

תקציר הפרקים הבאים

בפרק 20, ב-25.6, נארח את קווין לים מאוניברסיטת ת"א לשיחה על מדיניות החוץ של איראן עם הקישורים הנחוצים למה שיהיה אקטואלי. לא לדאוג – קווין מדבר עברית היטב למרות שאינו יליד הארץ!

ופרק 21, ב-2.7 הוא הקרוסאובר השני בסדרת הפרקים המשותפים עם הפודקאסט של התנ"ך עם ד"ר ליאורה רביד ודברי הימים – הסכת על התנ"ך והמזרח הקדום עם ד"ר אילן אבקסיס, שגם קרא את הקרדיטים היום ישר והפוך! הפרק יעסוק בדריווש הגדול, שסיפור עלייתו לשלטון הוא בין הסיפורים האהובים עליי!

בפרק 22, שיעלה ב-9.7 נארח אורי גולדברג ונמשיך לדבר על השיעה, הפעם נתמקד בשיעה בימינו ובמענה לשאלות ששאלו בקבוצת הפייסבוק אחרי ההקלטה הקודמת.

ופרק 23 (16.7) יהיה פרק לשוני בעקבות שאלתו של המאזין יעקב לויפר – אתם מוזמנים לשלוח לי עוד שאלות!

פרק 24 (23.7) יהיה קרוסאובר עם הפודקאסט "שרת התרבות", של עידו קינן, שזה משעשע כי יוצא שעידוק עושה קרוסאובר עם עצמו. כנראה נדבר על אתרים ויוזרים עבריים של הרפובליקה האסלאמית, עם הרבה אינסרטים משעשעים, אבל זה עדיין לא סגור.

בפרק 25 (30.7) אדבר עם סיוון ברלין ואולי גם הושנג באבאא'י על… פופ איראני בשנות השמונים! סיוון כבר מכינה פלייליסט ?

פרקים נוספים שהבטחתי וטרם קבעתי להם תאריך: ציר זמן 3, ציר זמן מיתולוגי, יהודי איראן, חוקת איראן, ואני עובדת על עוד כמה אורחים משו משו.

וזכרו – כל תוכנית היא בסיס לשינויים!

3 מחשבות על “פרק 19 | ספיישל מונדיאל!!!

תגובתך