פרק 20 | פיסטוקים מגולענים | אסטרטגיה איראנית עם קווין לים

היום, 4 בחודש תִּיר שנת 2577 לעליית כורש הגדול, 1397 להג'רה של מחמד, אתם זוכים להכיר את קווין לים, דוקטורנט ליחב"ל באוניברסיטת ת"א, שחוקר את אסטרטגיית-העל (או אסטרטגיה רבתי) של הרפובליקה האסלאמית בתקופות השונות.

אסטרטגיה של איראן. איזה קרצייה הפלאג אין של ה-SEO!

צילמנו כמה תמונות, חברי קבוצת הפייסבוק בחרו את התמונה הזאת בהצבעת לייקים מנומנמת.

הפרק הוקלט באולפני פודקסטי.קו, תתחדשו על האולפנים! (התמונה שעידוק צילם באמצע הפרק מופיעה בהמשך)

על מה דיברנו?

על אירועים משעשעים ומעניינים שקרו לקווין באיראן

על אפגאסתאן והרכבה האתני. הנה כמה הזארה אים מפורסמים. יכלו להיות בני דודים של קווין, לא?

אסטרטגיה של איראן. איזה קרצייה הפלאג אין של ה-SEO!

הזארה אים מפורסמים, קליק לאתר. מימין לשמאל: מצטפא רצ'אא'י – מדען וממציא עטור פרסים, ח'אדם דאסי – פעיל למען זכויות פליטים, בציר אהנג – עיתונאי ופעיל זכויות אדם.

וגם על המומחיות של קווין – אסטרטגיה:

על אסטרטגיה בכלל ועל אסטרטגיית על, כמובן, ועל איך שהתבטאה בתקופות של הנשיאים השונים:
רפסנג'אני (1989-1997),
ח'אתמי (1997-2005),
אחמדי-נז'אד (2005-2013)
ורוחאני (2013 עד רגעים אלה ממש, כולל).

על הזרמים השונים בצמרת הרפובליקה האסלאמית, אז (רדיקלים ושמרנים) והיום (רפורמיסטים ושמרנים).

כאן תוכלו למצוא עוד הקלטות של ח'מיני מנג'ף (דיברנו על הקלטות האלה גם עם שרונה מזליאן בפרק 10).
כאן יש הקלטות של ח'מיני בכלל.

פרשיות ריגול וכליאה

הנה מה שכתבתי על freeGonenSegev ב-BBC בפרסית

והנה מה שאהודק כתב במאקו (הכתבה עם מנהלת המדיה של משרד החוץ בפרסית היא של מיכל דובינסקי)

עלי מנצורי, המרגל-לכאורה הבלגי-איראני, מרוח לרוחב ("הגמד") ובפרופורציות הנכונות:

אסטרטגיה של איראן. איזה קרצייה הפלאג אין של ה-SEO!

עלי מנצורי הגמד

אסטרטגיה של איראן. איזה קרצייה הפלאג אין של ה-SEO!

עלי מנצורי בפרופורציות המקוריות

דיברנו גם על נסרין סתודה, עורכת הדין של מנפנפות החג'אב. היא נעצרה בשבוע שעבר, אבל משום מה לא מצאתי השתג לשחרורה בטוויטר. מוזר, לא?

תיקונים והשלמות

  • תיקון שאף אחד חוץ מקווין בכלל לא היה שם לב אליו, אבל בשביל מרגלי משה"מ שמאזינים ובתקווה גם עוברים על הפוסטים – בטח התפלאתם לשמוע שהוא נסע מזרנג' – לא לא לא! זרנג' זה באפע'אנסתאן! הוא התכוון לומר זנג'אן. זה באיראן. (راستی، به محیا سلام برسونید، خیلی «دختر» با مزه‌ای بود)
  • הדבר השני הוא שאוכלוסיית איראן אינה 70 ומשהו אלף אלא 70 ומשהו מיליון. זה מה שקורה כשמדברים – מתבלבלים.

סגרתי פעם עסקה עם מישהו שלא התמקח וממש שמחתי שהוא מבין את הערך שלי, ורק כששילם והיה חסר שם אפס, חזרתי להקלטת שיחת הטלפון (אני מקליטה כי אני שוכחת) וגיליתי שאכן אמרתי 5 במקום 50. וואחד שכר לימוד. אל תסגרו דברים בטלפון, רק בכתב!

    • הנוסע הישראלי שהוביל את הפלת המטוס הרביעי ב-11 בספטמבר 2001 הוא דניאל לוין.
    • תודה לחבורת היפופוטם על הרשות להשתמש בקטע מתוך המחזמר "הרמב"ם"! הנה המערכון המלא:

פרקים שהזכרנו:

הזכרנו את פרק 17 (בהקשר של Greater Iran), את פרק 16 בהקשרים של מקומות שהוזכרו במרכז אסיה, את פרק 2 (שבו הראינו את הווידאו של ח'אמנהא'י מסרב להיבחר למנהיג), את הפרק העתידי שבו נארח שני גייז איראנים ועוד כל מיני פרקים עתידיים, וגם את ספיישל המונדיאל (פרק 19) בהקשר של רוחאני עם שתי רגליים.

נשארתם עם טעם של עוד?

לקווין יש אתר, והוא גם פרסם את ה-MA שלו בתור ספר, והוא זמין להורדה חינם חינם, באתר של אוניברסיטת ת"א. חוץ מזה, הוא גם מרצה על איראן, ויש הערך המוסף הזה של מרצה שנראה סינגפורי לחלוטין (כי הוא סינגפורי לחלוטין) ואז פותח את הפה ומדבר עברית כמו ישראלי.

זה הווידאו שממנו לקחתי את הקולות מההפגנות המתקיימות ממש היום בטהראן, ובהם אפשר לשמוע את הסיסמה مرگ بر فلسطین – מוות לפלסטין. זה מתקשר לקמפיין שבירת קופות הצדקה, שדיברנו עליו בפרק 18.

הנה התמונה שעידוק צילם באמצע ההקלטה:

אסטרטגיה של איראן, אולפני פודקסטיקו

ענייני מנהלה

אתם מוזמנים לחבב את הדף איראניום מועשר – הפודקאסט בפייסבוק, ואף להצטרף לאיראניום מועשר – הקבוצה ולהשתתף בקבלת החלטות מהחלטות שונות.

אם אהבתם, אתם מוזמנים לשתף עם איזו מילה טובה. אם לא אהבתם – שתפו עם איזו מילה רעה, פרסום זה פרסום. ומי שרוצה להביע את הערכתו לכל מה שאני עושה בשבילכם, יכול לעשות זאת במגוון דרכים: לרכוש ספרים של הוצאת זרש, ולעודד את חבריו לעשות כמוהו. יש לנו שני ז'אנרים עיקריים – ספרי חנונים וספרי בישול טבעוניים. חלק מהספרים שנמכרים באתר הם לא של ההוצאה, אבל זו עדיין דרך להביע הערכה… אפשר ומומלץ גם להמליץ למנהלת הרווחה הקרובה אליכם או לוועד העובדים שלכם לרכוש מאיתנו ספרים או שוברים כמתנות חג ויומולדת. אפשר לשלב עם שוקולד של יער הקקאו.

הדרך השנייה היא להזמין אותי להרצאות למסגרות שמשלמות היטב, והדרך השלישית היא פשוט לקנות לי קפה, תודה לאלה שכבר קנו לי קפה – היה טעים, מעורר ומחמם-לב!

השיר של קיוסק שבחרתי, בהתאם לסיפור של קווין מתחילת הפרק, הוא "אדוני, עצור בצד הדרך":

תקציר הפרקים הבאים

זכרו! כל תוכנית היא בסיס לשינויים!

פרק 21, ב-2.7 הוא הקרוסאובר השני בסדרת הפרקים המשותפים עם הפודקאסט של התנ"ך עם ד"ר ליאורה רביד ודברי הימים – הסכת על התנ"ך והמזרח הקדום עם ד"ר אילן אבקסיס, שגם קרא את הקרדיטים היום ישר והפוך! הפרק יעסוק בדריווש הגדול, שסיפור עלייתו לשלטון הוא בין הסיפורים האהובים עליי!

בפרק 22, שיעלה ב-9.7 נארח אורי גולדברג ונמשיך לדבר על השיעה, הפעם נתמקד בשיעה בימינו ובמענה לשאלות ששאלו בקבוצת הפייסבוק אחרי ההקלטה הקודמת.

ופרק 23 (16.7) יהיה פרק לשוני בעקבות שאלתו של המאזין יעקב לויפר – אתם מוזמנים לשלוח לי עוד שאלות!

פרק 24 (23.7) יהיה קרוסאובר עם הפודקאסט "שרת התרבות", של עידו קינן, שזה משעשע כי יוצא שעידוק עושה קרוסאובר עם עצמו. כנראה נדבר על אתרים ויוזרים עבריים של הרפובליקה האסלאמית, עם הרבה אינסרטים משעשעים, אבל זה עדיין לא סגור.

בפרק 25 (30.7) אדבר עם סיוון ברלין ואולי גם הושנג באבאא'י על… פופ איראני בשנות השמונים! סיוון כבר מכינה פלייליסט

בפרק 26 נארח את שי סקונדה ונדבר איתו על קשרי ישראל-איראן בתקופת התלמוד. שי כתב דוקטורט מאוד מגעיל בנושא נידה, והוא אחד התלמודיסטים האיראניסטים המובילים בעולם כיום.

בפרק 27 נארח את יסמין מוטהדה, שתספר לנו על המהפכה האסלאמית בגוף ראשון. בינתיים אתם יכולים לקרוא דברים שהיא כתבה על המהפכה בפייסבוק.

בפרק 28 עדכון עם מעיין אשכולי מהתקדמות ספרנו "המלכה". בינתיים אתם יכולים לקרוא על ההתקדמות בקבוצת הפייסבוק הסגורה של הספר, ששמה "המלכה – רומן היסטורי".

אתם מוזמנים לכתוב לי עוד הצעות ובקשות. אם נהניתם – הפיצו לכל עבר. ביקורת בונה תתקבל בשמחה בפרטי ותילקח בחשבון. שוב תודה על הקפה, על ההרצאות ועל רכישת הספרים!

ולמי שהגיע עד כאן – המם של הפיסטוקים באריזת אחד-אחד, מהתקופה שבה מחירי הפיסטוק האמירו לגבהים בלתי הגיוניים. קבלו את התרופה החדשה – "פסתאמינופן". לקחת אחד כל 8 שעות.

pestaminufen - take 1 every 8 hours

pestaminufen – take 1 every 8 hours

מחשבה אחת על “פרק 20 | פיסטוקים מגולענים | אסטרטגיה איראנית עם קווין לים

תגובתך